Для розміщення оголошення пройдіть авторизацію на сайті або реєструйтеся

Авторизуватися на сайті Зареєструватися
block
post

Продовжується удосконалення паркування

Народні депутати України Сольвар Р.М. та Новак Н.В. зареєстрували у Верховній Раді України проект Закону ««Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо правил паркування транспортних засобів» (реєстр. №1627 від 25.12.2014).

Метою законопроекту є припинення порушень правил паркування транспортних засобів, відвернення їх наслідків, підвищення ефективності впливу на дисципліну учасників дорожнього руху, поліпшенню руху транспорту, збільшення надходжень до бюджету, шляхом внесення відповідних змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме доповнення новою статтею 14-2, внесення змін до статей 152-1, 218, 219, 244-6,  258, 265-2,  а також внесення змін до Закону України «Про дорожній рух» та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Проект Закону України розроблено у зв’язку з необхідністю вдосконалення системи притягнення до адміністративної відповідальності порушників Правил паркування транспортних засобів та закріплення на законодавчому рівні дієвих заходів впливу на порушників правил паркування транспортних засобів.
29 травня 2014 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо паркування транспортних засобів», який набрав чинності 22 червня 2014 року.

Згідно з прийнятим законодавчим актом статтею 152-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлюється адміністративна відповідальність водіїв за порушення правил паркування транспортних засобів.

Розгляд справ про адміністративні правопорушення передбачені частинами 1 та 2 статті 152-1 КУпАП віднесено до компетенції адміністративної комісії при виконавчих органах міських рад, а складення протоколів за вчинення таких порушень покладається на осіб уповноважених виконавчими органами сільських, селищних, міських рад.

Розгляд справ про адміністративні правопорушення, передбачені частинами 3, 4 та 5 статті 152-1 КУпАП покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю. Протоколи про зазначені правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи цих органів.

Проте на сьогодні передбачені чинним законодавством України заходи впливу є недостатніми у боротьбі з такими порушеннями та їх наслідками.

В умовах значного збільшення чисельності транспортних засобів порушення правил паркування створюють загрозу безпеці дорожнього руху, перешкоди у русі транспорту та пішоходів, заважають виконанню робіт з утримання доріг, зелених насаджень, проїзду спеціального транспорту (зокрема, служб екстреного виклику: пожежна охорона, швидка медична допомога), призводять до зменшення надходжень бюджету тощо.

Крім того, виникла необхідність узгодження між собою статтей 152-1 та 244-6 КУпАП та приведення їх у відповідність до вимог законодавства.

Так відповідно до статті 152-1 КУпАП встановлена відповідальність за не обладнання майданчиків для платного паркування транспортних засобів паркувальними автоматами або автоматичними в’їзними та виїзними терміналами або іншими  засобами контролю за оплатою послуг паркування, а згідно зі статтею 244-6 КУпАП центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю, розглядає справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з не обладнанням майданчиків для паркування транспортних засобів паркувальними автоматами або автоматичними в’їзними та виїзними терміналами.

Разом з тим, вимоги щодо обладнання майданчиків для паркування транспортних засобів встановленні Правилами паркування транспортних засобів, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2009 р. № 1342, та Правилами дорожнього руху, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306. При цьому, в цих Правилах не передбачається обладнання майданчиків засобами контролю за оплатою послуг паркування.

Водночас Правила паркування транспортних засобів містять інші засоби оплати, такі як «мобільне паркування», які не визначені у цих статтях. 

Таким чином пропонується визначити, що майданчики для паркування транспортних засобів мають бути обладнанні відповідно до вимог законодавства.

Змінами до Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає притягнення до відповідальності власника транспортного засобу, якщо водія який керував транспортним засобом на момент вчинення цього правопорушення, не встановлено (стаття 14-2 та зміни до статтей 152-1,265-2 КУпАП).

Повноваження прийняття рішення про накладення штрафу пропонується надати посадовим особам, уповноваженим на те виконавчими органами сільських, селищних, міських рад на місці скоєння порушення.

Крім того, проектом передбачається внести зміни до Закону України «Про дорожній рух» щодо запровадження на законодавчому рівні обов’язку водіїв сплатити вартість послуг з користування майданчиком для платного паркування та визначено повноваження осіб органів місцевого самоврядування здійснювати контроль за дотриманням правил паркування, затримувати транспортні засоби за допомогою технічних засобів обмеження руху, з метою встановлення особи правопорушника. 
Проектом передбачено можливість застосовувати тимчасове затримання транспортного засобу, у разі скоєння водіями транспортних засобів порушення правил паркування, що, в свою чергу, сприятиме своєчасному припиненню адміністративного правопорушення, зменшенню його негативних наслідків та притягненню винних осіб до відповідальності.

З метою швидкого реагування на порушення правил паркування, право складати протоколи про адміністративні правопорушення, розглядати відповідні справи та вживати заходи щодо тимчасово затримання транспортного засобу шляхом блокування або доставляння його для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку, в тому числі за допомогою спеціального автомобіля – евакуатора пропонується надати посадовим особам, уповноваженим на те виконавчими органами сільських, селищних, міських рад.
 
Додатковi матерiали
16.01.2015

Розділи: Дороги, Благоустрій територій

 

Дивитися результати Інші опитування